HEJ VÄNNER!
Idag tänkte jag bjuda på lite bilder från vår Miami-vistelse. Efter kryssningen
fick vi sex härliga dagar här! Jag har varit här förut men nu är det hela 15 år
sedan sist och det var en härlig känsla att få återse staden som jag förälskade
mig i redan då!
På förmiddagarna blev det mest sol och bad och på eftermiddagarna stod
utflykter och shopping på schemat! Jag tror att vi hann och plöja igenom
de största Mall-en och vi blev tom. tvungna att handla en extraväska på
vägen hem... Ska ni åka hit, kan jag varmt rekommendera Sawgrass Mills,
Aventura, Dolphin Malls och Miami International Mall. Den bästa dagen var
nog när grabbarna gick på en NHL-match och "dumpade" mig på ett stort
outlet-mall i över 6 timmar. Men, jag hann faktiskt inte med att springa
igenom hela... SÅ stort är det!
Aventura, Dolphin Malls och Miami International Mall. Den bästa dagen var
nog när grabbarna gick på en NHL-match och "dumpade" mig på ett stort
outlet-mall i över 6 timmar. Men, jag hann faktiskt inte med att springa
igenom hela... SÅ stort är det!
En spännande hel-dagsutflykt blev det till Nationalparken Everglades.
Här åkte vi i en surrande "airboat" i en timma och fick se krokodiler på
RIKTIGT nära håll!
Redan vid bryggan låg en liten rackare och såg ilsk ut...
Inne på farmen fick vi se många andra djur som hade omhändertagits
men roligast var ändå när en av skötarna gick in till den här 4 meter
långa 50-åringen och gosade loss... En annan som tycktes gilla att gosa var
krokodilens keliga fru (som ni kan se lite längre bort i bild). Skötarna hade i 30 år
försökt att para honom med flera andra honor men de hade han bara ätit upp...
gulp! Den här pinglan hade han dock behållit och fått flera kullar med.
Kärlek!
En kväll när solen höll på att gå ner lämnade vi Miami Beach med båt och
åkte ut på en guidad tur till Star Island. Här bor alla kändisar som Madonna,
P Diddy, Enrique Iglesias, Gloria Estefan, Will Smith och i det största huset
bodde naturligtvis mannen som hade uppfunnit Viagra!... (fast honom kommer
jag inte ihåg namnet på)
Här på ön bygger David och Victoria Beckham sig en liten barre...sägs det.
Ricky Martin gillar tydligen Globen eftersom han gjort en liten minikopia
på taket!
När vi kom tillbaks till hamnen hade det hunnit att mörkna på rejält.
På väg till vårt hotell var man tvungen att passera Ocean Drive.
Gatan som aldrig sover. Palmer, musik, den ena bilen dyrare än den andra...
Här åt vi på en av restaurangerna och firade julafton!
Jag hoppas och tror att jag snart återvänder hit. Till denna häftiga stad som
erbjuder det mesta: sol, bad, värme, shopping och många roliga och annorlunda upplevelser!
Jag skulle kunna visa er hur mycket bilder som helst men nu är det dags att
lämna semesterminnena och återgå till verkligheten. Har ju redan börjat jobba
och snart är det dags att ta upp rutinerna när skolorna börjar igen.
Jag skulle kunna visa er hur mycket bilder som helst men nu är det dags att
lämna semesterminnena och återgå till verkligheten. Har ju redan börjat jobba
och snart är det dags att ta upp rutinerna när skolorna börjar igen.
Ska faktiskt bli skönt att komma tillbaks till vardagen och idag är första dagen
som jag/vi ska ta oss i kragen och nyårslöftet ska förverkligas: dag att börja träna!
Yup!
Har ni gett några nyårlöften i år?
Kram!
Judita


























































