HALLOJ!
I förrgår var det ju fotografering här hemma och juldukningen
åkte fram igen. Som väl var slapp jag laga julmat för jag
hade inte gjort det även om jag så fick betalt...
Urk, så trött man är på Jansson och revbenspjäll! Och när
maken lagade köttbullar igår så rynkade jag på näsan
litegrann och det är olikt mig, som gillar all slags mat.
Men just nu dröjer det nog ett tag innan jag stoppar en
endaste liten köttbulle eller sillbit i munnen igen.
Nåväl. Jag passade på att fota lite själv, nu när det var
nystädat och fint i köket och ljuskronan var klädd med
grönt och tända ljus.
Men till nyår blir det en annan dukning, har jag tänkt.
Vi blir många i år och jag ser att de kuvert jag har
kanske inte räcker till. Måste fixa mer tallrikar eller
så kör jag på lite mixat. Och så ska jag krångla till
det med "temat", som vanligt. Letade grejer som en besatt
igår och kom hem med ett gäng fjädrar (!!!) och pärlor och
nya ljuslyktor. Men än är jag inte riktigt färdig så nu ska
jag iväg och leta vidare till vårt Nyårstema.
Hur ska ni själva duka inför nyår? Blir det något
glittrande och festligt?
Ha en fin dag alla!
KRAM
Judita





















