Visar inlägg med etikett REPORTAGE OM VÅRT HUS. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett REPORTAGE OM VÅRT HUS. Visa alla inlägg

söndag 29 december 2013

FOTOGRAFERING, CHECK!

 
 

 
HALLOJ!
 
 
I förrgår var det ju fotografering här hemma och juldukningen
åkte fram igen. Som väl var slapp jag laga julmat för jag
hade inte gjort det även om jag så fick betalt...
Urk, så trött man är på Jansson och revbenspjäll! Och när
maken lagade köttbullar igår så rynkade jag på näsan
litegrann och det är olikt mig, som gillar all slags mat.
Men just nu dröjer det nog ett tag innan jag stoppar en
endaste liten köttbulle eller sillbit i munnen igen.
 
Nåväl. Jag passade på att fota lite själv, nu när det var
nystädat och fint i köket och ljuskronan var klädd med
grönt och tända ljus.
 
 






 
Men till nyår blir det en annan dukning, har jag tänkt.
Vi blir många i år och jag ser att de kuvert jag har
kanske inte räcker till. Måste fixa mer tallrikar eller
så kör jag på lite mixat. Och så ska jag krångla till
det med "temat", som vanligt. Letade grejer som en besatt
igår och kom hem med ett gäng fjädrar (!!!) och pärlor och
nya ljuslyktor. Men än är jag inte riktigt färdig så nu ska
jag iväg och leta vidare till vårt Nyårstema.
 
Hur ska ni själva duka inför nyår? Blir det något
glittrande och festligt?
 
 
Ha en fin dag alla!
KRAM
Judita
 
 


söndag 25 augusti 2013

FOTOUPPDRAGET SLUTFÖRT

 
 
 
 
HELLOOO VÄNNER!
 
 
Sitter i kvällssolen på altanen och går igenom alla
bilder jag passade på att ta när fotografen var här
igår. När allt var så där in i minsta lilla vrå städat
och dammat och undanplockat... Många bilder hann det
att bli under de sex timmarna som han var här.
Japp, SEX TIMMAR blev det!
Hallåååaa??... Man kunde nästan tro att vi bor i ett
stort palats eller nåt. Men knappast, han var bara
noggrann och gick minutiöst igenom rum för rum, inne
som ute.
 
Så nu ska jag inte hålla er på sträckbänken längre
för ni undrar väl säkert var alla dessa bilder ska
publiceras? Blir det ett reportage? Kanske en bok?
(haha! Petronella, du är för go du, din sierska!...)
Nix pix, jag blev kontaktad av A-hus som levererat
stommen till vårt egenritade hus och bilderna är
till deras Huskatalog. Otroligt skojigt och hedrande
tycker vi!
 
Så varsågoda, här följer en liten bildkavalkad av mina
egentagna.

 


 
Även familjen skulle vara med och jag fick snällt sitta
och läsa en inredningstidning, så där lite relaxad...
 

 
 
 
Många utomhusbilder blev det. Fram och baksida, kortsida
och långsida. Han sprang runt överallt och knäppte och
knäppte, puh! 
 
 



 

I kväll blir det egentid eftersom maken är och jagar
så det blir bara jag, soffan och en bra film. Såg att
det är Notting Hill på tv, ååååh den kan jag se om och
om och om igen! Ska nog bjuda in några praliner och
kanske en kopp kaffe som enda sällskap, mmmm...!

 
Hoppas att ni också har haft en skön helg mina vänner!
KRAM
Judita
 
 

söndag 9 september 2012

VI ÄR MED I LEVA & BO

 
REPORTAGE
 
 
 
 
Tidigt i våras, när snön ännu låg kvar, fick vi förfrågan av stylisten Frida Svahn, om de kunde komma och fota vårat UteSpa och altan för Expressens Leva & Bo.
Vi tackade ja, och idag kan man se resultatet i tidningen!
 
 
 
 
 
Här sitter lilla jag och ser glad ut fast jag i själva verket sitter och huttrar i en söt liten morgonrock från
Pip Studio.
Japp, det är så här roligt de "riktiga" fotomodellerna har det. Fryser häcken av sig fast de ska se ut som att det är jätteskönt, soligt och varmt... ja ja.
 
 
 
 
 
 
Den lilla randiga skålen är från vår butik, Colorama Norrköping.
Kostar? 99 kr.
 
 
 
 
I dag har det annars varit full rulle i det Appelfeldtska Residenset... Började med att följa med T på handbollsträning i morse, sen var det tre matcher med fotboll och därefter har vi
(ja, faktiskt mest maken M) gjort hemmalagad pizza. Och snart ska vi ut och gå. Måste röra lite på mig!
 
Vad har ni gjort en söndag som denna, kära ni?
 
KRAM och ha det fint!