Visar inlägg med etikett BUTIKEN: NYHETER. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett BUTIKEN: NYHETER. Visa alla inlägg

tisdag 2 juni 2015

HÖG PÅ MÄSSING & MARMOR




HEJ VÄNNER!

Jag måste nog gå nån slags avvänjningskurs. 
"Hur-man-blir-av-med-sitt-marmor-och-mässingsberoende".
För jag är helt såld.

För när det kommer till ljus marmor (framförallt) och mässing så måste jag
antingen köpa saken direkt eller så slutar det med att nån från Psyk får
komma och slita mig därifrån medan jag protesterar vild och tar spjärn.
Till slut får de sätta på mig en sån där vit tvångströja och knyta den hårt i
ryggen för att jag inte ska ställa till med en scen... Ja, jag skulle nog kunna
få huvudrollen i "Gökboet" direkt!
Mässing och marmor är en livsfarlig kombination.
Har man provat det en gång så är man fast. Jag lovar. Så akta er...!






Jamen... fattar ni hur jag har det varje dag här i butiken när jag tvingas
att "SE men inte röra"?? Mässingsbord med marmor, lyktor, ljus och brickor.
Jag blir ju liksom hög som ett hus bara av att gå och fota grejerna.
Ja, synd om mig är det. Faktiskt.... ;-)


Åh, förresten! Nu kan ni följa mig på INSTAGRAM!
Massor av inredningsinspo och mer bilder från mina projekt.
Där heter jag:  judita.valkommenhem


KRAM
Judita


lördag 21 februari 2015

BLÅ TONER & MOODBOARD




HEJ VÄNNER!

Hur har ni det?
Här packas det för fullt, för inom kort sticker vi iväg på en mini-skid-semester.
Här hemma har snön nästan smält bort och i vår slalombacke är det det bara
"Slush" kvar... Jag är mer av en soldyrkare men när vi väl kommer till fjällen
känns det underbart att slänga sig utför backarna! Allt sedan barnen var små
brukar vi ha för vana att åka till Sälen och bo på härliga SkiLodge (oftast över jul)
men denna gång ska vi inte inte riktigt så långt. Berättar mer sen...
Har ni nåt favorit-fjällen-ställe ni brukar åka till?


Tänk, nu är det inte många månader kvar tills man kan gå barfota i gräset,
grilla nåt gott på kvällen och sippra lite av sommarens dryck; rosé... hehe!
Häromdagen kom ett lass med blå inredning och vi alla kände att det inte
är så himla långt tills det blir sommar och sol!




Hittade en moodboard som jag gjort åt en kund för länge länge sen och tyckte
att den stämde in i temat. Fnissade lite när jag såg den för den känns lite
"uråldrig" för mig, nu för tiden gör jag nästan alla mina moodboards på datorn.
 Kunden får känna och klämma på alla prover, produkter och se bilderna irl.








Att nu för tiden göra moddboards på datorn är ju väldigt smidigt då jag
tex. kan sitta och jobba i bilen, som nu när vi ska på vår lilla semester.
Enda som är synd är att det är så kass internetanslutning på de där
kringelikrokvägarna... grrrr!

Håller just nu bla. på med förslag till 3 restaurangen så idag ska jag fortsätta
att göra moodboards och leta prylar. Det snurrar på en hel del i huvudet för
huxflux springer jag på nåt som skulle passa in även till någon av de
andra kunderna, så det gäller att kunna hålla många bollar i luften.
Ibland tänker jag att om man kunde se in i min hjärna är jag säker på att den
skulle se ut som ett bankfack med hyllor åt alla kunder som man håller på med
samtidigt. Tur det finns några fack kvar åt familj och vänner och lite nöjen också,
 hihi!

Önskar er en trevlig helg!
KRAM
Judita



onsdag 18 februari 2015

MERA MÄSSING & NYHETER




HEJ VÄNNER!

På jobbet är det mycket och många projekt som vanligt och i butiken
börjar vårens nyheter på inredningsavdelningen att strömma in.
Igår kom sött porslin (vill haaaa!!!) och lite annat smått och gott!
Jag väntar otåligt på resten och blir lika glad varje gång mina kollegor
höjer på ögonbrynen av förtjusning för varje kartong jag öppnar...!
För dem är det ju som rena rama julafton, för de vet ju oftast inte vad
jag beställt förrän det dimper ner i butiken!




Mässing. Fyller på med mera mässing, japp! Och snart blir denna miljö
lite ljusare men som sagt... allt har inte kommit in än.




För den som vill damma lite "fint" finns denna strutsvippa! Även snygg som 
bara ren dekoration.


Doftjus. Tröttnar nog aldrig på alla ljus och dessa i MÄSSING är ju bara
ursnygga!


Snygga lyktor och vaser med mässingskant...


Vill man inte ha metallkanten finns dessa sötingar i två olika storlekar.
De matchar det nya porslinet finfint!






Got to go och packa upp fler kartonger nu! Tjohooo!

KRAM
Judita


torsdag 13 november 2014

DOFTLJUSENS ROLEX


 
 
HEJ VÄNNER!
 
Snart redo att hoppa i kläderna och starta dagen!
Men först måste jag tända mitt vackra doftljus från K. Lundqvist som
anlände häromdagen!
SÅ exklusiv förpackning att jag nästan trodde det låg en Rolex intuti , hihi!
Doftar gudomlig gott och jag kan bara inte låta bli att känna mig lite lyxig så
här på morgonen, tända det väldoftande ljuset och ta mig en kopp gott kaffe
innan jag rusar iväg.
 


 
 
Doftljusen säljs endast i utvalda butiker och levereras i en svart box där
ljuset även ligger inuti en svart silkesbag med printad logo i guld.
K Lundqvist kollektionen finns i fem olika dofter och just denna heter
Hot Couture och har en mycket sensuell doft.
 
Snart, mycket snart kommer även dessa ljus att säljas i vår butik,
håll utkik!




Nu dags att kicka igång dagen och ta tag i lite business!
 
KRAM
Judita
 


torsdag 18 september 2014

KAN MAN BLI KÄR I EN PONCHO??

 


 
TJINGELING!
 
Hoppas ni mår bra!
Här började veckan lite segt och efter att jag återhämtat mig från
helgens festligheter så var det dags att åka på en liten förkylning, minsann!
 Men efter att jag hällt i mig nästan hela vårt medicinskåp och knaprat
både Sinova, Ipren, Strepsil och sprejat halsen varannan timme med Cold Zyme,
så övervann jag fighten och förkylningen hann endast härja i knappt två dagar,
sen var den puts väck!
 
För inte har jag väl tid att sitta hemma och glo och tycka synd om mig själv när
det hela tiden väller in inredning som ska upp i butiken. Nope!
Då är det bara att bita ihop och bege sig till jobbet! Basta.
 


 
 
 Och igår var jag så pass pigg så jag orkade att fota den här finingen!
En poncho! Jag är KÄR!!
Sprang på den på Lindex (visst blir man nästan förvånad att de kan leverera så
mycket snyggt nu för tiden...eller hur?) och det sa ju bara KLICK! i butiken.
Knasigt det där när man blir förälskad, bara så där, i materiella ting!
Förstår dem som är shopaholic "på heltid", för det blir ju en skaplig
lattjolajbans-kick!
Ja, det är ju tur att man inte blir kär oftare... haha!

Sen fick jag en kick till när jag hittade en gammal "förälskelse"...
Fick ett utskick igår från Lindex där ponchon var med och modellen hade ett
par riktigt höga stövlar. Då kom jag på att jag ju faktiskt har ett par exakt
likadana nånstans längst in i garderoben!
Högt och spetsigt ska det ju vara i höst! SÅ glad att jag fann dem nu!




Poncho - Lindex
Strechbyxor - Esprit
Solglasögon - Michael Kors
Stövlar - köpta för längesen
 

 OJ! Höll ju på att glömma! Det var ju det där med inredningen också!
Jag MÅSTE ju bara få visa er en liten, liten del av det som kommit in.






 
 Orkar ni se mer?
Jamen jag sa ju det!... Det bara väller in snygggrejer och jag gör allt
för att inte bli kär och galen i varenda pryl!






Sen kom det en massa annat också, men det får bli till nästa gång!

Nu dags att ta tag i lite kuligt jobb, glöm inte att vi ses på söndag igen!

KRAM PÅ ER!
Judita
 


fredag 5 september 2014

INREDNING & HÖSTNYHETER!


 
 
 
HELLO YO!
 
Men JISSES vad ni är underbara!
Tack alla ni som skrivit och önskat mig välkommen tillbaka!
Blev uppriktigt sagt rörd av alla era söta kommentarer.
 
Torsdagar och söndagar lovade jag ju er, och mig själv...
Och ett inlägg blev det till slut, ett sent sådant, för attans så körigt det var idag!
 
Först jobb, sen köra som en biltjuv till golfbanan, för 14.45 hade vi bokat en tid
att gå ut på 9-hålsbanan. Tyvärr var jag väl lite väl uppspelt och sprattig i benen
för HEJ! vad jag slog! Kanske inte de bästa slagen i världshistorien, om man säger så...
Nåväl, sen var det gasen i botten och tillbaka till butiken igen på ett månadsmöte
mellan 18-21. Blev sent hem men till sist kunde jag äntligen sjunka ihop i soffan
och sätta igång med bloggen.
 
I butiken är det full rulle och rena rama JULAFTON! Nu börjar nämligen nyheterna
att strömma in och allt det som jag beställde på Formex.
Tur att jag har fina och rara medarbetare som hjälper mig att få upp nya
tapeter och miljöer att fylla med allt fint som kommer!
 
 


 Flera miljöer är redan klara och den här tyckte jag blev lite extra fräck...
Har förälskat mig i tapeten från Manuel Canovas och även kuddarna från
Chhatwal & Johnsson i orange! Så underbara!
Gissa om man blir sugen på att göra om?
 



 
De "gifter sig fint" (som Ernst hade sagt) ihop med grått och koppar!
I morgon fortsätter jag med fler miljöer och hoppas att det kommer in
fler pallar...
 
 
...och mera doftljus!
Jag tror nämligen jag gick bananas på doftljusfronten i år på Formex, hihi!
Blev helt hög och nästan lite snurr i bollen när jag öppnade kartong efter
kartong...

Nu går ögonen i kors och det är nog dags för lite Törnrosasömn, mer bilder kommer
nästa gång!
Ha det så fint tills dess!

KRAM
Judita
 


lördag 1 mars 2014

DESIGNGRUPPEN

 

 
Hallå sötingar!
 
Vad gör ni? Vad har ni för er? Hur mår Ni?
Jag har haft en fantastisk vecka! Några superkul grejer som är inbokade,
som jag tyvärr inte kan avslöja för er i skrivande stund men snart, snart ska
jag dela med mig av till er söta läsare. Bilen och jag har farit hit och dit
och lite till... På jobbet har det varit full rulle som vanligt och i torsdags
var det dags för en fotografering med vår DESIGNGRUPP! Japp, så här glad var
jag när jag i mina nya arbetsoutfit och skräddarsydda skjorta var på väg
till jobbet!
 


 
DESIGNGRUPPEN! Det är vi!
 
Från vänster: Ewa som kan allt om kakel och klinker och som
ritar tjusiga badrum, så man bara vill göra om där hemma på stuberten!
Charlotte vår superduktiga gardindekoratör och sömmerska som kan allt om
tyger och som syr rakare än ett vattenpass...
Och så lilla jag: inredningsdesigner som kan förvandla vilken koja som helst
till ett slott, hepp!
 
Vi samarbetar tajt, alla tre och för några veckor sedan kom vi på en kul idé
om att det kanske kunde vara skoj att bära samma slags kläder också! Något
snyggt, klassiskt men ändå lite tufft. Det blev en skräddarsydd och
egendesignad skjorta, nya sköna skor från VANS (Converse bye bye, nu är det
Vans som är inne) Tigerjeans och så hittade vi t.om en passande softshelljacka
från Saki! Vi skissar även på en somrigare outfit men just nu känns denna skön
och lite lagom ledig!
 



På tal om sommar och VÅRTECKEN såg vi ju ett: Let´s Dance är tillbaka igen och
OJ! vilka duktiga deltagare de var allihopa, impad till tusen! Tänk om man kunde
dansa så där!  Men i helgen lär det inte bli nån dans för mig, eller klackarna
i taket. Nej, det blir lugnt med en lååång sovmorgon, det tycker jag faktiskt att
jag förtjänar...
 
KRAM på er!
Judita