Visar inlägg med etikett HUSET: WALK IN CLOSET. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett HUSET: WALK IN CLOSET. Visa alla inlägg

måndag 6 januari 2014

VÅRLÄNGTAN I LA GARDEROBA

 


 
 
HALLI HALLÅ!
 
Pappan i familjen fyllde år idag så imorse blev det lite
paketöppning och därefter for boysen till skogs för en heldag
med jakt.
Själv vankade jag av och an här hemma. Som en osalig ande.
Ska jag göra något, åka nånstans, få nåt gjort...?
Äsch, så sjönk jag ner i fåtöljen igen.
Och så har jag hållit på hela dagen. RASTLÖS, GHAAAA!!!
Klättrar liksom på väggarna nu men får inget gjort.
 
Igår var vi och "för-firade" pappan lite och gick på
restaurang.
Försökte att hotta upp nya tröjan jag köpt med de skafthöga
Billi Bi-stövlarna. Men nej, den åkte av och måste tillbaks
för jag såg ut som en tant i den, en gravid sådan också...
(ingen bra kombo alls!) haha!
 


 
 
 
Här i den ena av våra två walk-in-closets ryms det mycket
men ni vet ju hur det är. När man väl ska ha något på sig,
ja då har man ingenting! Och nu är jag såååå sugen på att
röja ut allt gammalt och få in lite nytt, fräscht i
la garderoba.
Vill inte se tjocka tröjor mer, vill ha VÅR!
För jag tycker nog att om det nu inte dög åt VINTERN att
dyka upp innan jul, så behöver den inte komma alls!
Nej, nu vill i alla fall jag ha sol, värme och kvittrande
fågelsång utanför fönstret!
 
 

 
 
Längtar ni också efter våren?
 
Och hörrni, imorgon börjat allvaret igen för många, så
jag önskar er en fin start på veckan mina vänner!
 
 
KRAM!
Judita
 
 


tisdag 30 april 2013

LOVELY VALBORG!

 
HUVUDBRY!!
 
 
 
 
Det här med Bloggdagen har ställt till det i
mitt lilla huvud.
Japp. Hela klädkammaren är full med kläder men ändå
har jag INGENTING, absolut INGENTING att ha på mig!!
Ni känner ingen fenomenet?...
 
 
 
 
Så jag var ju i El Tockolmo i söndags och tänkte att
DÄR, där om nåt finns det ju fina, mysiga butiker så
något ska väl kunna hoppa ner i påsen så jag får
lätta på trycket i plånboken.
Jag sprang runt, runt som en yr höna, flämtandes som
en hund och kutandes som en galen gasell och ja,
jo, lite fick jag med mig i farten men om jag är
så himla nöjd, nä det vet i katten...
 
 
 
 
Några påsar, lite blingbling och en skokartong med
högklackat har hittat ett nytt hem...
 
 
 
En topp från Zara visade sig vara ett FELKÖP då jag
upptäckte att jag fått med mig fel storlek hem!!
Gahaaaaa!!!!!
 
 
 
 
En klänning och en blus som lätt skulle kunna passa
vilken Pantertant som helst.
 
 
 
Och dessa!!
Om någon hade sagt för ett år sen att jag skulle köpa
mig ett par VITA jeans med HÅL i
så hade jag nog svarat att det är troligare
att jag vinner 295 miljoner på LOTTO, men så
PLÖTSLIGT så händer det ju tydligen...
Jag måste ha slagit i huvet utan att veta om det.
 
Får se om det blir flipp eller flopp.
Och nej, jag tror INTE att jag är 25, som någon
lite pikande uttryckte sig...  ;-)
 
 
 
 
 
 
 
Längst in i klädkammaren hänger mammas Sveriedräkt
och min fina brudklänning.
Ha! Kanske man skulle komma i SVERIGEDRÄKT på
Bloggdagen..??
Vem vet. Om jag inte hittar nåt bra så får
det kanske bli den! Skulle just va´ snyggt va?!
Hihihi!
 
 
 
 
I torsdags förra veckan var jag på
ansiktsbehandling
och har ömsat skinn som en ödla de senaste 4 dagarna.
Efter en MesoPeel-behandling ser man inte speciellt
vacker ut de första dagarna.
På dag 1 ser man ungefär lika rynkig ut som en
85-åring och sen flagar man i 3-5 dagar och då kan
jag lova att man har smått panik för man undrar vad
som försigår.
Men NU, NU är jag slät och fin som en bebisrumpa.
 
Detta är 5-e gången jag gör en behandling och jag
som egentligen har skitkass hud har verkligen märkt
en förändring. En sån här bild hade liksom varit
HELT TABU för några år sedan och denna är inte ens
retuscherad. Jag har bara lite BB Cream på mig.
 
 
Men hallå!
I kväll är det ju VALBORG!
Vad ska ni göra, kära vänner?
Vi är bjudna på skiva till min chef och hans belissima
Fru och där ska vi tydligen bli bjudna på gosaker.
Skaldjur! Mums!
Och känner jag dem rätt så brukar även ett annat
ostron och champagne även slinka ner....
 
Önskar er en fin och trevlig kväll!
 
KRAM
Judita
 
 
 
 
 


måndag 27 augusti 2012

HÖSTGARDEROB

 
 
 
HALLÅ HÖST!

 
 
Idag var nog den första dagen som jag kände det, jag också.
Något kyligare i luften, lite klarare färger på något vis och en aningens ruggigare i bilen när man skulle till jobbet i morse. Ja, ni vet, de där allra allra första tecknen på att hösten smyger sig på. Snart får vi kura ihop oss i våra hus, tända ljusen, laga grytor och dricka varmt té.
Häääärligt!
 
 
Själv förberedde jag mig häromdagen genom att sortera upp i min walkin-closet och inhandla nya snygga skor, byxor, kofta och en urläcker skinnjacka!
 
Önskar nästan att vädret sjunker några grader nu i veckan så jag kan åla mig in i vaxbrallorna och lysa upp tillvaron med den  orangefärgade jackan!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Önskar er en
 
FORTSATT TREVLIG DAG!
 
 
 
 


måndag 29 augusti 2011

WALK IN CLOSET




VÅR KLÄDKAMMARE

Känner mig lite som hon i klädkammar-reklamen (Heineken-reklamen) varje gång jag går in i våran walk-in-closet intill vårt sovrum. Den blev så himla bra!
Vilken lyx att få ha ett helt rum för bara kläder! Har sorterat allt i färgordning, vilket gör det enkelt att hitta både byxor, toppar och skor.
Inredningen kommer från Elfa - det blev luftigare så än med monterade garderobsstommar. Snart kommer det upp ännu fler hyllplan!

Önskar er en FIN DAG IMORGON!