Visar inlägg med etikett KULIGHETER. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett KULIGHETER. Visa alla inlägg

söndag 12 april 2015

TJOOHOOOO VILKEN HÄRLIG HELG!

HEJ VÄNNER!
Hallå där!
Här duggar det inte tätt med blogginlägg, jag vet, men det beror på att jag helt
enkelt inte hinner, är överöst med jobb hela tiden. Idag, tex. var säkert många av
er lediga, en sån klämdag som denna, men här fick vi inte in nån klämmis, för tjockt
i almanackan helt enkelt- vilket ju är kul!
För att hålla motivationen på topp var det därför extrakul att vår chef på jobbet
hade anordnat en härlig Kick-On (inte Kick-OFF, det klingade så negativt tyckte han),
med hela gänget på jobbet. Två dagar av positivitet och pepp, roliga aktiviteter och
en oförglömlig middag på kvällen. Skrattar bara jag tänker på hur vi dansade allihop
tills vi stängde stället (fast det var ju bara vi där iofs, hihi... ;-)

Först fint och städat... god mat och en stillsam "pose"-bild på mig och mina vackra
kollegor i Designguppen.
(och nej, vi hade INTE snackat ihop oss om att bära liknande klädes, haha!
Charlotte och jag skrattade gott när vi upptäckte att vi hade exakt samma
jumpsuit från MQ, kul! :-)




Men SEN drog partyt och musiken igång och INGEN kunde sitta still!...









Bara älskar denna bild på vår discoprinsessa Jennifer, i peruk!
En helt otrolig kväll med mina härliga arbetskamrater!

Och nu ska jag svira om igen... men inte för nåt party, utan för gymet, hihi!
Maken och jag ska gå och träna, pumpa lite muskler. SÅ skönt!
Tjingeling, önskar er en hääääärlig helg!
KRAM
Judita


fredag 21 november 2014

INREDNING SOMMAR 2015



HEJ VÄNNER!

Mycket jul (så klart) överallt men när man får en sneak peak av vårens
inredning på Åhléns pressvisning blir man sugen på sommar och soooool!
Oj, så mycket fint vi har att vänta oss till nästa vår och sommar!
Och allt verkar tillåtet: Härliga blå nyanser som hör sommaren till,
ljuvliga pasteller, retro samt en massa färg och avskalade naturmaterial
i dova toner. Även lite bling bling och metaller som rosé och inte minst
mässing!

Här följer ett bildregn på inredning som föll mig i smaken!












Och varför inte festa till det med lite glitter och glamour på en
gardinknopp eller tassel?!...

FEST står tydligen på schemat i helgen och en överraskning!
Maken har förberett mig på att packa väskan. Vart vi ska har jag ingen aning om!
Har bara fått instruktioner att "ta med nå´t snyggt till dagen och festligt
till kvällen"... I kylen ligger några flaskor skumpa men mer än så avslöjar han INTE!
SPÄNNANDE!! Weeeiiii!....

KRAM
Judita




fredag 31 oktober 2014

FALKENBERG STRANDBAD

 
 

 
HEJ VÄNNER!
 
Jag har varit i himmelriket och tillbaka, bokstavligt talat!
FALKENBERG STRANDBAD. Vilket ställe!
 
Om ni vill ha en minnesvärd upplevelse, både för kroppen, själen och
 gommen ja, då är det hit ni ska åka!
Härliga Helen rövade bort mig ett par dagar och hur kan man bli bättre bortskämd
än med en underbar spaupplevelse, kulinariskt god mat, ljuvliga drycker och
ett lyxigt boende med utsikt över havet!
 
Vi anlände denna härliga, varma höstdag och fick ett överraskande fint mottagande
med champagne och choklad på rummet.




Sedan några år är hela hotellet smakfullt totalrenoverat i Kolonial stil.
Inget har lämnats åt slumpen, allt från golv till tak är otroligt genomtänkt och
varenda detalj är minutiöst utvald. Jag älskar ju denna stil så här skulle jag kunnat
stanna hur länge som helst, bara för inredningens skull! Man kan nästan tro
att man är på ett lyxigt hotell i New Hampton!





Efter att ha fått lite vind i håret gick vi in och blev serverade en fantastisk
lunch! Restaurangen vätter ut mot havet och här satt vi och njöt av en mycket
god och välkomponerad buffé, ett ljuvligt gott vin och återigen: fantastik inredning!
Outstandning!


 
 
 
 


Efter att vi avnjutit god mat, dryck och varandras sällskap (vi hade ju
mycket att ta igen sedan vår New York vistelse i somras), så var det
bara att gå tillbaka till rummet och byta om till de sköna morgonrockarna
för att sedan trippa ner till The Retreat Club, där vi skulle få uppleva en tre
timmar lång magisk Spaupplevelse, något utöver det vanliga...

 
 
 
Närmare ett underjordiskt palats i Dubai kan man nästan inte komma...

 


 
Fotbad, ångbastu, lerinpackning, isskrubb och Hamam, en helkroppstvagning
klassiskt, turkisk vis (något jag aldrig gjort förut, men som visade sig
vara gudomligt skönt!)
 
Efter några timmar kände vi oss totalt avslappnade och rena, ja ända in i själen,
men än var inte upplevelsen slut. Längst in i Retreat Club fick vi kliva in i ett
välvt, vackert rum med gigantiska sängar och en brasa större än i någon
Disneyfilm jag skådat! Ja, här kunde nog tomten firat sig ner, boktavligt talat...
 
 
 
 
En näst intill sakral upplevelse att bara få ligga här och njuta av den sprakande
elden, värmen, ljuv musik och en härlig bricka med en massa godsaker och bubbel.
Magiskt. Vi kände oss som två prinsessor.
 
Tre timmar senare, lite trötta och smågroggyga av lugnet, värmen och hettan
gick vi upp på rummet för att byta om inför middagen.
Vi trodde nästan vi skulle slockna där ett tag, men efter en avsvalkande dusch
vaknade kroppen sakta till liv igen.
 
 
 
 
 
Den vänliga personalen var otroligt serviceminded och berättade om både
menyn och vinet, något som jag verkligen uppskattar. Att köksmästaren därtill
verkade ha komponerat menyn som en ljuvlig symfoni för både smakupplevelsens
och ögats skull, gjorde hela middagen till en oförglömlig matupplevelse!
 
En Irish Coffé i loungen fick avsluta en härlig dag på detta fantastiska ställe,
sen sov vi gott i våra sköna sängar här på Falkenberg Strandbad!
 

 
 
 

 
 
 
Inredningen. Så smakfullt!
Både inredningen och miljön förtjänar ett eget inlägg då vi inte kunde
sluta att se oss mätta på allt, så jag återkommer med fler bilder nästa gång!

 Falkenberg Strandbad är ett hotell som jag verkligen vill rekommendera
om man vill skämma bort sig lite och en sak är definitivt säker; hit kommer
jag att återvända fler gånger!
 
 
KRAM!
Judita