söndag 12 april 2015

BLÅTT UTE, BLÅTT INNE




HEJ VÄNNER!

Igår satt jag ute på altanen med solisar och en Plaza. Ljuvligt!
På björkarna utanför kan man se små gröna blad och man hör nästan
hur det växer och knakar överallt i naturen. Soffgruppen står bara och
väntar på att få tak över huvudet i form av en pergola som ska upp om
några veckor. Nu har jag grubblat färdigt i ett helt år på hur jag vill ha den,
så det är bara att inhandla virket och låta snickarn skrida till verket. De blå
kuddarna åkte fram och det är blått både ute och inne. 









Skulle ha slagit lite bollar på golfbanan idag men blåsten satte stop...
Får bli en annan dag, istället blir det besök till gymet lite senare.
Blev glatt överraskad då jag ställde mig på vågen för första gången på
flera vekor och den pekade nedåt med 4 kilo, så jag känner mig nöjd! 
Nöjd både med att solen skiner, de blå kuddarna, att byxorna sitter
lösare och jaa... nöjd med livet i allmänhet, helt enkelt!
Det behövs inte så himla mycket liksom.
Life is good!

KRAM
Judita

11 kommentarer:

  1. Nöjda damer är vackra damer... som vi brukar säga. : )

    SvaraRadera
  2. Blått är flott och du har galet snyggt hemma! Grattis till viktnedgång! Jag har också gått ner ett antal kilon under hösten/vintern enbart av att ha bytt ut frukostmacka till yoghurt eller chiagröt. Och kanske att jag har minskat liiite på portionerna? ;) Vill man så går det ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul att få följa ett pergolabygge! Vi ska oxå köra en variant på det, längtar!
    Visst är det underbart med vår, när allting brister och grönskar =))

    Puss och fortsatt mysig söndag på dig lovely!
    Catta

    SvaraRadera
  4. Så snygg soffgrupp !! Är det artwood ? Kul att du kommit fram till hur du vill ha don pergola , blir säkert läckert ! Hade också tänkt mig ut o svinga klubban idag men blåsten sattestopp ! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Wow 4 kg ner, bara så där utan att du märkt det. Måste kolla min våg om den kan ge samma glädje siffror.
    Er altan kommer bli super för det är den ju redan nu, skulle gärna ha era möbler och gissar att pergolan kommer bli ngt utöver det vanliga.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Jamen så himlans snyggt både ute och inne! Och så vackert med de torkade gräsen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Älskar din blogg och ditt vackra hem! Så underbart! Har sagt det tidigare... vill ha samma utemöbler som du! Så tjusiga!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Snyggt!! ♥ Är kuddarna från din butik?

    Kraam Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja, i princip alla kuddarna, både de ute och inne, är från vår butik. Alla utom "Farbror Blå kuddarna", de har jag skickat efter.
      De zebrarandiga kuddarna har jag sytt själv av ett tyg från Baker, som vi säljer i butiken.
      Kram,
      Judita

      Radera
  9. Å så fräscht i er trädgård och det blå binder ihop fint mellan inne och ute:)
    Hu som jag funderat på det där med det svarta alltså... Ja, jag kan fundera må du tro;-)
    Vad jag menade var att många gånger är det så att det som är fint hos andra inte alltid passar hos en själv. O det var ju egentligen det du med skrev. Att man måste landa i sin egen stil och inte påverkas av alla trender som snurrar omkring oss hela tiden.
    Ja, jag tror du fattar vad jag menar;-))

    Så härligt med en pergola!! Vi påbörjade arbetet med en köksträdgård igår.
    O som vanligt när vi ska göra något blir det liiiiite större än vi tänkt oss;-)
    Ha det toppenfint nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Det är så snyggt så snyggt !!!!

    Kram från mej

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).