söndag 12 april 2015

ERNST MÄSSINGSLYKTOR




HEJ VÄNNER!

Mera mässing här hemma...
Ernst snygga lyktor blev en förälskelse vid första ögonkastet och nu
har de slagit sig tillrätta på skänken i hallen. Känns både moderna och
klassiska på en och samma gång. Mjukar upp i det svartvita och nu börjar
mässingen här hemma kännas helrätt. Kan liksom inte få nog. Kanske har 
jag fått lite noja och "goldrush" på en och samma gång?? 









Under skänken trängs Svensk Tenn-kuddarna med några nya böcker. 
Stolar och Lampor, designklassiker jag kan sukta efter. Finns så många
fina som man gärna skulle vilja ha!





Önskar er en skön söndag!
Kram
Judita

Inköpsställen:
Ernst Ljusstakar; Butik Vera Design & Interiör.
Svart skänk, Ylva Skarp-tavla, marmorbricka och lampfot; Butik Colorama i Norrköping.
Askarna från Lisbeth Dahl är från en butik i Borås (minns ej namnet).
Kuddar samt tavlor vid matbordet; Svenskt Tenn.
Lampskärm; Oscar & Clothilde.

13 kommentarer:

  1. De lyktorna var riktigt fina! Här blir det också mer och mer mässing. Känns inte riktigt som det är en modefluga (även om det är det) utan det funkar liksom alltid med mässing och har alltid gjort. Är min uppfattning i alla fall.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Så snyggt. Jag har också snöat in på den guldiga vägen, jag som alltid har varit en silvertjej. Ha en skön söndag! Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har jag också alltid varit men nu drar det mer åt det guldiga, ger mera värme!
      Kram!

      Radera
  3. Så snyggt hos dig och fina mässing ljusstakar. Har också fått in lite av det varma bland allt svart/vitt här hemma. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Jättefint med guld hos och på andra. Men jag är ingen guldig person, tyvärr.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Jättefint hemma hos dig!!

    Ingrid på Håravenyn längst upp på Drottninggatan är superduktig på naglar!
    Ska komma in till colorama någon dag! Vi ska bestämma den vita färgen på huset. Alcro bestå!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  6. Hej Judita!
    Vad snyggt det blev med blå och guldiga toner i ert hem! Jackpot!
    Jag undrar var jag kan få tag i din fina svarta vardagsrumsmatta? Precis en sån jag letat efter...
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  7. Instämmer, jättefina lyktor och ja jag gillar också mässing , är nog inte så trendig men jag har aldrig varit ur mässingperioden...;) jag är man bara tillräckligt enträgen kommer allt tillbaka :) Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Vad sugen jag blev på dina svenskt tenn kuddar! Så himla fint du arr på ditt sideboard och de ljustakarna är fantastiskt fina. KRAM Pernilla

    SvaraRadera
  9. Så fint hos dig, och jag gillar verkligen Ernst ljusstakarna.
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Ja de var fina de där ljusstakarna! Passar superbra hos dig.

    Kram
    Jannike

    SvaraRadera
  11. Passar perfekt hos dig! Ett sånt där Ylva Skarptryck har jag precis införskaffat! Fast den med tvåan på "Be happy you two" Väntar på att ramas in!
    Älskar farbrorBlåkudden i ditt förra inlägg. Jag har haft span på honom länge, men han fick stå tillbaka för annan shopping!

    Happy Friday! Kram Jenny

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).