söndag 17 juli 2011

BADRUM


OCH SÅ HÄR BLEV BADRUMMET

Det är många beslut att ta när man bygger hus och flest timmar vad gäller tankeverksamhet kring design och utformning gick nog
åt till det stora badrummet.
Två handfat, badkar, toa och dusch var ju givet men sedan att bestämma
inredning, badkar, blandare och kakel...
ja, det tog sin lilla tid även för en sådan
inbiten inredningsräv som mig.
Så här fint blev det till slut!
Tack Ewa för all hjälp!
Nu är det bara de svarta listerna i taken som fattas.
De kommer snart... hoppas jag.



Det blev en blandning av stilren- kolonial- romantisk stil.
 Vita högblanka kommoder med svart granit och svarta läderhandtag
från Svedbergs.
Tassbadkar från Westerbergs och svartkromad kristallkrona
från Markslöjd.




Badkarsblandare från MORA Armaturer (även de i duschen).
Kakel och klinker från Konradssons.
På golvet ligger deras "Lava".

Badrummet har stora fönster och en dubbeldörr så att vi
lätt kan öppna upp och hoppa i bubbelpoolen som står
strax utanför. Vardagslyx... kan varmt rekommenderas!
Jag är helnöjd!


1 kommentar:

  1. Det kan ju bara bli kanon när vi slår ihop våra huvuden Judita .För övrigt är huset helt underbart! Kram Ewa

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).