torsdag 21 juli 2011

DETALJER I VÅRT HEM


MIN FÄRGSKALA

I mitt yrke som inredningsdesigner gillar jag att experimentera med färg och tokiga och extrema inredningspåhitt.
 MEN... vad gäller mitt eget hem är jag MYCKET försiktigare och här kommer knappt någon färg innanför dörren. Tokigt eller hur?
Ja, tom jag själv kan bli förvånad över att jag inte VILL ha mer färg än min trygga, klassiska färgskala som jag älskar:
vitt, svart, grått och gärna lite brunt!

Kanske lite tråkigt men jobbar man som jag, med färg och mycket mönster hela dagarna så tror jag att man eftersträvar ett lugn när man kommer hem. Därför passar mig en jordnära och harmonisk färgskala perfekt!




På senare år har jag även förälskat mej i materialet rotting,
så många inredningsdetaljer i vårt hem är i "Cuban Grey"-
rottingmöbler från Artwood.
Man får en skön sommarkänsla året runt.


Besvikelsen var stor då jag för första gången såg de fina kuddarna från Svenskt Tenn "live" - trodde att de skulle vara MYCKET större i verkligheten!



....men TVÅ stycken fick dock snällt följa med hem!





 Något som jag gillar är ränder och fyrar!
Letade länge och väl efter en lämplig bild till barnens ALLRUM och blev
supernöjd då jag hittade denna fina fyr som fick bli till en FOTOTAPET!

Fototapeter kan man lätt beställa via http://www.mrperswall.se/
och hämta ut i vår butik Colorama Weydes Färghus!
Jätteenkelt att välja bild på nätet i valfritt mått som sedan levereras
efter 4-5 dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).