söndag 28 september 2014

BLOGGVÄN PÅ BESÖK & LITE NYTT HEMMA

 

HALLI HALLÅ! 


En fin bloggerska i mitt kök!
I fredags fick jag besök av en härlig bloggvän som köpte halva mitt hem...
Channal-Anna kom i sin lilla Golf och med kameran i högsta hugg!
Ett under att vi fick in allt, det trodde jag aldrig, men med lite kvinnlig list
går ju det mesta!
 
 
Timothy hade bakat små hallon-o-blåbärspajer helt själv, för fika skulle vi ju,
det hade jag lovat.
Vi har träffats en gång förut, en sån härlig tjej, och det är ju fy och skam att
vi inte träffas oftare eftersom vi kom på att vi endast bor 10 minuter ifrån
varandra!
 



När Anna hade åkt passade jag på att fota lite här hemma. Det var ju ändå
nystädat och fint, menar jag...
I sovrummet har det kommit in lite nytt nu till hösten. Bäddset från
Chhattwall & Johnsson, lite nya kuddar och så en ny pläd från Artwood.





Pläden kom in i butiken samma dag och jag kunde ju bara inte motstå den!
Hur mysig som helst och den liknar lite originalet från Hermés, men myyyyycket
billigare såklart!



Maken har slutat att knorra över att Ernst alltid ska vara med i sovrummet...hihi



Eftersom Anna var den lyckliga som lyckades norpa åt sig lampan som stod här
förut på skänken (mitt framför näsan på flera bestörta läsare) så fanns det nu
plats för en ny pjäs. Denna är också från Artwood och finns nu i butiken.
 
 



 
Nu blir det söndagsslappardag här hemma. Inget speciellt inboka, så
jag ska nog göra så mycket som INGENTING! Skööönt!

KRAM!
Judita





17 kommentarer:

  1. Slappar söndag blir det här med, ta dagen som den kommer.
    Vad mysigt att träffa vänner. Har vänner som bor nära med som man träffar allt för sällan.
    Vilken jättefin lampa du har där :) Den gillade jag, som så mycket annat du har hemma.
    Kram och ha det toppen <3

    SvaraRadera
  2. Så kul att träffa bloggisar irl! Mycket fint du har skaffat.

    Ha en skön slapparsöndag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Så roligt och träffas, och så mycket fint det var i den bilen på hemvägen. Och ingen kan packa en bil så bra som en van shoppare, som vi ju är. Ditt hem har så mycket nya fina saker också, lampan är underbar.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Så roligt med besök & waooo så fint du har det ♡...
    /Söndagskramen!

    SvaraRadera
  5. Åh, vilket underbart sovrum! Jag tycker det är svårt att få till sovrummet så det blir mysigt...

    Här ska tillverkar ljus i dag, julmarknaderna närmar sig.

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Mysigt med bloggvänsfika:) Så roligt att hon köpte den fina lampan.
    Och ditt sovrum, oh my så snyggt! Vi planerar en renovering i vår, och då kommer jag ha i ditt sovrum som inspiration:)
    Den nya lampan där på skänken är toksnygg.
    Ha en fin söndag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Fint det blev med lampan! Och nya pläden som du precis plockade upp! Ditt hem är som att stiga in i Sköns hem! Tack igen för gofikat! Det var jättemysigt!

    KRAM!!

    Ps. Hemsk bild på mig :-) Knorr, ljussättningen ger mig inga ögonbryn. Haha helt ok! ds.

    SvaraRadera
  8. Åå vad mysigt med bloggfika o med finaste Anna. Ditt ljuvliga hem skulle jag mer än gärna vilja besöka o få ge dig en stor kram såklart. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Så mysigt med minibloggträff. Ja småbilar kan man lasta hur mycket som helst i , med lite list!!! Du har så fint så jag förstår att Anna blev hänförd, för det blir ju vi med av dina bilder.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. hej vännen!
    Alltås.... du har sååå snyggt hemma! Har sagt det förr men säger det igen: heeeelt i min smak och stil!
    Läste ditt förra inlägg om ditt jobb. Förstår att du tokgillar ditt jobb och alltid tänker på inredning, var du än är. Det gör jag också, tänker alltid på inredning ;) Men jag jobbar ju (tyvärr) inte med det ;) Men nästan ständigt tänker jag på inredning och hittar inspiration var jag än är, ibland undrar jag om jag är frisk??? Hihi :)
    Kram på dig och njut av söndagskvällen!
    /Maria

    SvaraRadera
  11. Kul med besök! Om jag kommer nån gång, får jag oxå sån gofika då?

    Ditt sovrum är så snyggt! Ombonad och så jädrans stylisch!
    Som resten av ditt hem..

    Här har du en som är sehr mhüde (heter det så på tyska?), ska ta en kopp te och bara glo ..

    Kramisar!
    Catta

    SvaraRadera
  12. Så KUUUL att hitta dig här nu snygging! :) Har läst ikapp lite, jättespännande inlägg om ditt jobb - alltid roligt att få veta lite mer om vad mina bloggkollegor pysslar med... ;) Kram på dig!!

    SvaraRadera
  13. 2 finisar på samma bild och så kul att ses!! Härligt för Anna att kunna shoppa loss hemma hos dig!!=)
    SÅÅÅÅ snyggt hemma hos dig, det märks att du "har det" i fingrarna!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  14. Vilket fantastiskt fint hem du har!!! Jag har hittat hit först idag, men jag kommer garanterat återkomma ofta från och med nu :) Måste få fråga om de nya kuddarna på sängen. Vilken färg har chhatwal & jonsson kuddarna och vad är det för kuddar bakom dem? Sen undrar jag också var du köpt Artwood-pläden på sängen? Såååå fint...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annica!
      Tack!! Kul att du hitta hit!
      De svarta kuddarna med Paisley-mönster är inte från Chhatwal (men väldigt lika) och de säljer vi i butiken, Colorama i Norrköping.
      Kram och välkommen åter!
      Judita

      Radera
  15. Underbara fina! Hoppas du haft en bra vecka och att helgen blir toppen <3

    Miss U <3

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  16. Åh så fint du har det och vilket fint besök du fick! Kram Pernilla

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).