fredag 28 september 2012

EN FÖREBILD

 
 
Hej sötingar!
 
 
 
 
En liten tavla i vår butik.
Tillägnad P.
 
 
Idag skulle jag vilja rikta uppmärksamheten mot en
kvinna, en mamma, en fru och en nyvunnen vän.
Jag vet knappt var hon bor, jag vet knappt vem hon är
men ibland så känner man att man bara "klickar".
Våra vägar har möts genom bloggandet- vi skriver lite hos
varann då och då och varje gång jag är inne på hennes
sida förundras jag och beundras över denna fina människa
som tycks ha ett hjärta av guld.
 
 
Hon är en sådan jag skulle vilje vara.
En ödmjuk, varm, tålmodig, ömsint person där
givmildhet och kärlek inte tycks ha några gränser.
En genuin människa som alltid sätter alla andra
i första rummet.
En blandning av Moder Teresa och Leila Bakar! :-)
 
Jag blir lika rörd och berörd av hennes inlägg.
Hon får mig att gråta och skratta och fnissa lite grann.
Hon får mig att stanna upp, andas ut och tänka till
på vad som egentligen betyder något i våran "ytliga" värld.
 
 
Tänk om fler kunde vara som hon.
Alltid så godhjärtad och fin.
En förebild, en hjältinna.
Fina Petronella.
 
 
 
KRAM
till dig och till alla er andra!
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Kära rara Judita!

    Kan det ens finnas någon snällare och finare än du! Du har helt rätt, vi har aldrig träffats, men visst känner man när det klickar!

    Jag känner mig såå glad nu, så hjärtat håller på att gå sönder! Såå stolt och tacksam, och undrar vad jag har gjort för att förtjäna dessa stora och vackra ord! Jag gråter och är generad, på samma gång!

    Finaste, finaste Judita! Stort tack och jag vet inte vad jag ska säga....

    Kraaaaaaaaaaam
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kände bara att du behövde höra det.
      Önskar dej en skön och underbar helg!
      Kramar,
      Judita

      Radera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).