tisdag 4 oktober 2011

JAKTRUM

SNART MAKEOVERDAGS HEMMA

I förra veckan var lillkillen med en sväng på jobbet. Då höll vi på och gjorde om Grand Design miljön och jag skulle som bäst till att sätta upp en häftig tapet med älghorn på, då han utbrister:  -Mamma, det där var en skitsnygg tapet, jag vill också ha ett JAKTRUM!
Till saken hör att hans far är väldigt jaktintresserad och lilleman brukar få följa med ut i skogen ibland. Nu vill han alltså ha ett jaktrum...



Tja, why not liksom? Knappt har tapeten i hans rum torkat förrän det alltså blir dags att byta. Vi började genast att fundera på hur vi skulle göra.
En brädvägg stod enligt T högt på listan, kofåtöljen som står på mitt jobb och så pappas älghorn så klart.
Jag kan även tänka mig ett häftigt plåtskåp och kanske ett skrivbord i denna urban/industri-stil...






Kanske något i denna stil? Detta var en av montrarna som jag gjorde till vår Colorama Mässa förra året.
Det gäller att tänka till och få lite av den där lodge-känslan utan att det känns fel.
Fast whiskeyfalskan skall ju givetvis bort! (se bild...euh)
Men jag tror faktiskt det kan bli lite fräckt och det kommer att passa inredningen i övriga huset också, så mamma är nöjd!

Har ni tips på var man kan få tag på snygga inredningsdetaljer till ett JAKTRUM?

Ups, nu dags att sova!
GODNATT





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).