måndag 29 augusti 2011

FORMEX HÖST 2011

JAG ÄR LADDAD!


På torsdag åker jag till Formex, inredningsmässan för inspiration och inköp till butiken.
Alltid lika roligt att kolla nya trender och man blir ju så sugen på att köpa allt! Med nybyggt hus blir det knappast några problem att göra av med lite dolares…




Influenserna
på höstens Formex går mot varmare, bekvämare och trivsammare inredningsstilar. För det finns inte bara en stil som gäller utan nu är det en sisådär 10 stycken som löper samtidigt.
Här är några av dem:



Industristilen
Växer sig ännu starkare i år med ännu mer sliten metall, betong och misshandlat trä… Om du kommer över en fabrik så har du gjort ett kap!

Foto: Sköna Hem



 Den franska, slitna, ”shabbiga” stilen
 Ju slitnare desto bättre. Nu lite mera Vintage...

Foto: Martin Cederblad



Lyxig Lodgestil
Tänk timmerväggar, Skidhotell i Aspen, päls, skinn, uppstoppade djur
och troféer, stickade filtar men med en sofistikerad 70-tals look.
Du och James Bond på en fäll intill brasan, typ…

Foto: Martin Cederblad



Nordiskt hantverk
"The Furu" is back! I alla dess former: avskavt, rent, väderbitet. 
Emil i Lönneberga gör sitt intåg i var mans hem!

Foto: Martin Cederblad





Sängen står i fokus
 Äntligen! Nu behöver man inte ha dåligt samvete för långa sovmorgnar…
Nu är det sovrummets tid att glänsa med krispiga lakan, lyxiga bäddset i flera lager,  och majestätiska gavlar- på bästa hotellrums-manér!



SWEET DREAMS TO YOU ALL




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).