fredag 3 april 2015

GOLFPREMIÄR I SKITVÄDER



HEJ VÄNNER!

Så var det dags att damma av klubborna igen och påbörja golfsäsongen.
Känner mig lite ringrostig men när en golfkompis frågade om vi skulle gå en
runda 1:a maj, var jag inte sen att haka på. Tyvärr kunde vi nog inte ha valt
en sämre dag, för regnet stod som spön i backen och det blåste isvindar!
Inga fler tycktes vara så tokiga som vi och ville ut i detta (skit)väder,
för vi var HELT ensamma på banan, haha...!
Som två blöta och frusna hundar gick vi till slut i mål, tyvärr med mindre
bra resultat men det gjorde inte så mycket. Trevligt hade vi iallafall!

Liiiite bättre väder och inget regn var det tack och lov igår när jag och Timothy
gav oss ut igen och slog några bollar.

 


Han gillar verkligen att spela golf och det är så kul när vi får ha lite egen
mamma/son-tid. Vi började ju samtidigt men hua så fort barn lär sig!
Han är så himla duktig och nu är det han som ger MIG instruktioner hur jag
ska göra och inte göra och vad jag gör för fel... hm.






Ibland kan jag skratta åt tanken att jag börjat spela golf överhuvudtaget...haha!
Jag, som inte har så mycket tålamod alls och som verkligen ALDRIG skulle ge
mig ut i spöregn frivilligt, inte ens om jag fick betalt liksom. Nu tar jag på mig
underställ och regnställ och ger mig ut, bara sådär... och tycker att det är KUL!
Mycket märkligt det där! ;-)

KRAM
Judita


15 kommentarer:

  1. Härligt! : ) Funderar starkt på det här med golf...

    SvaraRadera
  2. Jamen precis, det är det som är så märkligt med golf. Även om det är skitväder och även om det går skitdåligt så är det ändå kul på nåt konstigt sätt! Och nu blev jag ju galet sugen på att damma av klubborna jag också. Vi har pausat golfandet ett par år, men i år måste det bara bli av! Så, bestämt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Tjusig du är i outfiten! Snart får du nog med dig mannen också ;-)
    Jag har länge varit sugen på att börja spela men jag känner ingen som vill!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag vill! Och vi bor ju så nära varandra ;-)
      Vore kul om du ville hänga på!
      Kram!
      Judita

      Radera
  4. Härliga golfbilder, märklig sport det där, man älskar den även om bollen hamnar i både bunkrar och i ruffen. ha en fin kväll Åse

    SvaraRadera
  5. Hej fin!! Du, va snygg du är när du spelar! Jag har också spelat golf, men har slutat när jag fick barnen... Hann inte. Eller prioriterade inte, kanske är mer rätt...Riktigt bra klubbor har du ju också!! och snygga bilder!!! Stor par-kram!:) hehe:) Hanna Lindahl (bylindahl)

    SvaraRadera
  6. Coola du! Det finns väl inget dålig väder, eller ;) Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Å jag antar att regnkläder är uteslutet...? ;)
    Tycker det där med "idrott" med "dresscode" är hyfsat fånigt. Du är dock jättesnygg, det tar jag inte ifrån dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du hade läst HELA texten så hade du kunnat utläsa att jag givetvis hade både underställ och regnkläder på mig.
      DESSA bilder du ser är från dagen efter, då vi var ute och då det inte regnade.
      Förresten så har väl de flesta idrotter en "dresscode"...? Fotboll, ishockey, ja det mesta måste man ju ha "andra" kläder till?
      :-D

      Radera
  8. Hahaha så fåniga kommentarer du kan få av "anonyma " som du säkert känner irl. :-D
    Klokt att inte ta med dig din fina kamera I regnet. Vi får väl ta en runda snart så jag får se dina framsteg. ;-)
    Nää nu ska jag hoppa i min lilla svarta o mina höga klackar...Fest? Nej för tusan löprunda i skogen väntar..Eller så sätter jag på mig baddräkten och drar till Friskis och Svettis. .? Hahaha, inte lätt med alla dresscoder

    Kram
    Rockolga

    SvaraRadera
  9. Ja , jag känner så väl igen det , började spela golf för 3 år sen och trodde väl aldrig riktigt jag skulle fastna så, ser att du spelar med din son, det gör jag med och ser det som en av de stora fördelarna , att man får umgås med sina barn samtidigt som man gör nåt kul, det är ju inte lika som mamma att hänga med på hockeyrinken eller fotbollsplanen ;)
    Ha det gott, kram Anna och ps, jag ÄLSKAR att få klä mig lite snyggt när jag åker till golfbanan , snyggt OCH praktiskt behöver inte vara motparter ;)

    SvaraRadera
  10. Njae golf är inte min grej men så kul när man hittar SIN grej! Kör på i ur och skur ;-) Och kul när man kan göra det tillsammans nu är jag ju mer en (halvgalen) hockeymamma och spenderar mycket tid i ishallen, även om han är på isen och man inte har "när kontakten" där, så är man ändå där, om du förstår vad jag menar, man är en närvarande förälder! och jag tror att närvaron kommer att uppskattas senare i livet...

    Ha en fin fin helg och golfa lugnt ;-)
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  11. Är nog inte min grej... Men jag ska prova nån gång, både maken och äldsta döttrarna har provat och tyckte det var superkul.

    En fin helg till dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Så underbart med Golf Älskar naturen & lygnet på banorna ♡ ...
    Finfina foton/Kram

    SvaraRadera
  13. Härligt med golf! Själv spelade jag tävling igår å tog hem hela konkarongen! Wihoo!!

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).