söndag 8 februari 2015

LITE BILDER FRÅN MÖBELMÄSSAN





HEJ VÄNNER!


Då var man tillbaka efter en tripp till huvudstaden och ännu ett avklarat
mässbesök på STHLM Furniture- and LightFair. Alltid lika kul för mig som jobbar
med inredning att ta del av alla nyheter och självklart kliar det så in i bomben
i fingrarna för det är ju en hel del saker som man skulle vilja ta med sig hem!

I år kan jag sammanfatta det hela med att det kändes som att inredningen
bjöd på "spridda skurar"... Det var liksom inte mycket som hängde ihop för
det mesta verkar ju vara tillåtet. Bara man gör det med en liten "twist" och
personligt! Ett hem kan alltså både innehålla avskalat och trärent, metalliska
ytor, pasteller, färg och både runda som raka former. Och så lite kristall på det...
Hängde ni med??...
Ja, ni får hålla till godo med mina bilder och utifrån dem bilda er en egen
uppfattning på vad ni tycker är snyggt ;-)
Huvudsaken är ju ändå att man omger sig med inredning som känns som
DIN STIL och som man TRIVS med!






Nästan överallt såg man fortfarande den populära, "nakna" ljuskällan.
Så även nästa jul i adventsljusstaken! Redan beställd!




Trärent och raka linjer med inslag av jordiga pasteller.







Men även mörka träslag, marmor, betong, mässing och kristall i alla dess former
såg man mycket av.





Nu har vi precis kommit hem från slalombacken (vi har ju turen att ha
Yxbacken, Pernilla Wibergs hemmabacke, endast 5 minuter från vårt hus)
så vi åker dit så ofta vi kan, nu när snön har kommit. Skönt att komma ut
och röra på sig lite! 

Och lika bra att fortsätta att motionera, tänkte jag. För nu har jag äntligen
kommit igång med träningen igen, så innan maten ska jag köra ett pass på
crosstrainern för nu jäklar, nu är det dags att få lite fason på kroppen...
Hm, lite snygga armmuskler och en fast rumpa vore ju inte så tokigt att ha
lagom till sommaren! Men man kan ju liksom inte bara sitta med ett vinglas
och drömma... nej, bara att bita ihop och köra! På med träningsskorna nu!
Hej hopp!

KRAM
Judita





10 kommentarer:

  1. Vad kul med möbelmässa. Mycket häftigt där. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Mycket snyggt du fångat. Det är ju tur att det är okej att blanda för jag har en helt galen mix. Jag tycker liksom om allt, typ, och då är det svårt att hålla sig till en stil :-)

    Vi har också en liten backe hos oss, men nja, jag tror inte jag har lust att lägga tid där. Efter ett åk har man redan tröttnat. Men jag skulle absolut kunna ta med ev barnbarn dit framöver. Vi satt och kollade på Skistar igår. Är sugna på en weekend i Sälen.

    Heja heja! Skönt med träning!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Jag såg mycket fint där, en sån lampa där man
    kan hänga glas har jag önskat mig länge. Och
    roligt och se att någon kopierat en gammal strippad
    fåtölj. Jätteroligt och se dina bilder.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Galet mycket fint där!!!! Kul att se dina bilder verkligen och skönt när inredningen känns mer personlig o onte copy pastad från sidan 12 i något magasin ;-)
    Ha en fin söndag, här blåser det som tusan men ska ut o få luft ändå:)
    Heja heja dig! Själv har jag börjat med yoga och det är verkligen precis vad min kropp behöver, så skönt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Ser ut att finnas massor med snygg inredning att välja mellan, eller att få beslutsångest VAD man ska välja!! Här har det också åkts skidor, fast jämns med snön - längdskidor. En träningsvärk from hell börjar komma i ben och höftböjarna.......
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Såå många fina saker och mycket som jag skulle vilja ha!
    Skön söndagkväll till dig!

    kram Sabina

    SvaraRadera
  7. Hello!
    Undrar var taklampan i översta bilden kommer från?
    Härlig blogg!

    //maria

    SvaraRadera
  8. Så mycket snyggt! Var kommer sänggaveln ifrån? Första bilden.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Gud vad mycket fint! Härlig fredagskväll till dig! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Hallå Lucy!!! Var har du tagit väääägen??
    Du fastnade väl inte på den där crosstrainern? Å du drack väl inte så många glas vin att du inte vaknat än???
    Super mycket snyggt och jag kan förstå at man blir sugen på att kasta ut allt man har o bara göra om då man varit där.
    Så kände jag då jag var på modevisning på mässan....skulle gärna skruva av mina tjocka ben och skruva på ett par långa smala i stället....hihi...
    Hoppas du får en mysig alla-hjärtans-dag i morgon.
    Stor kram! Katarina

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).