fredag 31 oktober 2014

FALKENBERG STRANDBAD

 
 

 
HEJ VÄNNER!
 
Jag har varit i himmelriket och tillbaka, bokstavligt talat!
FALKENBERG STRANDBAD. Vilket ställe!
 
Om ni vill ha en minnesvärd upplevelse, både för kroppen, själen och
 gommen ja, då är det hit ni ska åka!
Härliga Helen rövade bort mig ett par dagar och hur kan man bli bättre bortskämd
än med en underbar spaupplevelse, kulinariskt god mat, ljuvliga drycker och
ett lyxigt boende med utsikt över havet!
 
Vi anlände denna härliga, varma höstdag och fick ett överraskande fint mottagande
med champagne och choklad på rummet.




Sedan några år är hela hotellet smakfullt totalrenoverat i Kolonial stil.
Inget har lämnats åt slumpen, allt från golv till tak är otroligt genomtänkt och
varenda detalj är minutiöst utvald. Jag älskar ju denna stil så här skulle jag kunnat
stanna hur länge som helst, bara för inredningens skull! Man kan nästan tro
att man är på ett lyxigt hotell i New Hampton!





Efter att ha fått lite vind i håret gick vi in och blev serverade en fantastisk
lunch! Restaurangen vätter ut mot havet och här satt vi och njöt av en mycket
god och välkomponerad buffé, ett ljuvligt gott vin och återigen: fantastik inredning!
Outstandning!


 
 
 
 


Efter att vi avnjutit god mat, dryck och varandras sällskap (vi hade ju
mycket att ta igen sedan vår New York vistelse i somras), så var det
bara att gå tillbaka till rummet och byta om till de sköna morgonrockarna
för att sedan trippa ner till The Retreat Club, där vi skulle få uppleva en tre
timmar lång magisk Spaupplevelse, något utöver det vanliga...

 
 
 
Närmare ett underjordiskt palats i Dubai kan man nästan inte komma...

 


 
Fotbad, ångbastu, lerinpackning, isskrubb och Hamam, en helkroppstvagning
klassiskt, turkisk vis (något jag aldrig gjort förut, men som visade sig
vara gudomligt skönt!)
 
Efter några timmar kände vi oss totalt avslappnade och rena, ja ända in i själen,
men än var inte upplevelsen slut. Längst in i Retreat Club fick vi kliva in i ett
välvt, vackert rum med gigantiska sängar och en brasa större än i någon
Disneyfilm jag skådat! Ja, här kunde nog tomten firat sig ner, boktavligt talat...
 
 
 
 
En näst intill sakral upplevelse att bara få ligga här och njuta av den sprakande
elden, värmen, ljuv musik och en härlig bricka med en massa godsaker och bubbel.
Magiskt. Vi kände oss som två prinsessor.
 
Tre timmar senare, lite trötta och smågroggyga av lugnet, värmen och hettan
gick vi upp på rummet för att byta om inför middagen.
Vi trodde nästan vi skulle slockna där ett tag, men efter en avsvalkande dusch
vaknade kroppen sakta till liv igen.
 
 
 
 
 
Den vänliga personalen var otroligt serviceminded och berättade om både
menyn och vinet, något som jag verkligen uppskattar. Att köksmästaren därtill
verkade ha komponerat menyn som en ljuvlig symfoni för både smakupplevelsens
och ögats skull, gjorde hela middagen till en oförglömlig matupplevelse!
 
En Irish Coffé i loungen fick avsluta en härlig dag på detta fantastiska ställe,
sen sov vi gott i våra sköna sängar här på Falkenberg Strandbad!
 

 
 
 

 
 
 
Inredningen. Så smakfullt!
Både inredningen och miljön förtjänar ett eget inlägg då vi inte kunde
sluta att se oss mätta på allt, så jag återkommer med fler bilder nästa gång!

 Falkenberg Strandbad är ett hotell som jag verkligen vill rekommendera
om man vill skämma bort sig lite och en sak är definitivt säker; hit kommer
jag att återvända fler gånger!
 
 
KRAM!
Judita
 

13 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina bilder, och det är så roligt att få följa med på er tripp :).
    Ha en toppenfredag!

    Varma hälsningar
    Ulrica

    SvaraRadera
  2. Ser fantastiskt ut! Underbart. Älskar också inredningen! Kan tänka mig att man vill tillbaka.

    Ha en skön fredag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder, gud va avis jag blir!! Och ni är så snygga bägge två så klockorna stannar!!
    Gud vad härligt, dit måste jag, kanske med min kärlek :)

    Fredagskramar till dig snygging!
    Catta

    SvaraRadera
  4. Ja vilket underbart dygn vi fick tillsammans. Precis som du skriver så blev vi oförskämt bortskämda, men det var vi nog värda ;-) Nu får vi planera nästa utflykt...

    Kram fina <3

    SvaraRadera
  5. Ååh din camelfärgade duffel/parkas! Varifrån?

    SvaraRadera
  6. O´my O´my... nu höll jag på att sätta vinet i halsen..;)
    Vilket ställe!! Jag älskar inrednngen bara av att titta på dina underbara bilder.
    Å ni två snyggisar matchar ju inredningen perfekt. Ja ni ser ju inte så koloniala ut förstås...haha..ni är bara snygga ♥

    Härligt är det att åka bort så där över en helg.

    Ja jag köpte inpackningen hos frissan men det går att beställa på deras hemsida. den funkar verkligen...mina guldgula slingor har blivit mer vita om du fattar vad jag menar..;) Det finns ju även silvershampo....men det har jag inte testat..;)
    ha en fin kväll!
    kram katarina

    SvaraRadera
  7. Oj så mysigt det ser ut, eller helt uunderbart rättare sagt :)
    Härligt med en sån avkoppling!

    Trevlig helg fina du
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Men vilket supermysigt spahotel. Verkligen härlig och avkopplande stil.
    Förstår att ni njöt av varandras sällskap. Synd bara att man inte kan vara på spa längre så man verkligen
    kommer in i lugn och ro.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Vilket Spahotell, så härligt det ser ut.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Men vilket ställe att bli bortrövad till! Underbart fina bilder!

    SvaraRadera
  11. Ser så fint ut! Känns som att jag skulle behöva åka dit för lite avkoppling just nu!

    SvaraRadera
  12. Exakt det där hade jag behövt nu;-) Ser ljuvligt ut. Har varit på många ställen men aldrig där.
    Kram J

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).