fredag 12 juli 2013

FINASTE TRÄDGÅRDEN PÅ GATAN

 
 
 

Trots att vi ännu har en jobbvecka kvar innan vi får
vår "riktiga" semester med bla. två veckor på Öland
kändes det NÄSTAN som en semesterdag igår kväll.
Hemma hos våra goa grannar blev vi nämligen bjudna
på mumsig ostbricka och vin.
Trevligt!
 
 
 
Hello Sweetiesar!
 
 
 Våra grannar är ena riktiga trädgårdsfantaster.
Såååå duktiga så man baxnar!
Mellan tuggorna var jag bara tvungen att fota allt
det vackra på deras tomt. De har nämligen den i
särklass finaste trädgården här vår gata!
 
Jennifer har ritat och projekterat allt och ingenting
har lämnats åt slumpen. Varenda pergola, varje sten,
varje liten planta och blomma har en genomtänkt plats,
in i minsta detalj. Både Jennifer och hennes man Johan
finner man i princip ALLTID grävandes i jorden eller
snickrandes på något fint men igår fick de lägga både
spadar och såg åt sidan och njuta av solen och
ostbrickan tillsammans med oss.
 
 
 
 
T.om maken min lät sig fångas på bild
utan större motstånd...
 
 
 
Idag visade vi dem vårt smutronställe vid sjön.
Härligt att bara slappa och njuta av det härliga
vädret. Nu blir det strax långpromenad med Leo och
trots att det snart är kväll så kan man ju gå omkring
i linne, heeeelt fantastiskt! Det är så här den
svenska sommaren ska vara, eller hur?
 
 
 
Trevlig kväll på er alla vänner!
 
KRAM
Judita
 
 
 
 


6 kommentarer:

  1. Så härligt. Må gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken trädgård. Så snyggt! Sommarsverige har verkligen varit fantastiskt senaste veckan.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Jättehärligt!!

    Tiden innan semestern är också så skön, uppladdning ;)

    Tack fina för härliga hälsningar. Blir alltid så glad. Och så tycker jag du är så vacker!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Alltid roligt att se lite trädgårdsbilder! Funderar på sådana solstolar som de har, de verkar sköna och praktiska. Ha det gott! Kram från Malin

    SvaraRadera
  5. Vilken trädgård. Jag hoppas de håller på med trädgårdsdesign på heltid!! Så duktiga.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Ja, vad ska jag säga, jag rodnar av allt beröm. Ska passa på att tacka både trevligt besök häromkvällen och för att ni ville visa oss ert smultronställe (dit kommer vi definitivt åka fler gånger :-)
    Solstolarna är sköna men har aningens för höga armstöd så det behövs en tjockare dyna för att de skall vara sådär bekväma att man ligger kvar längre stunder.
    Kram, Jennifer

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).