måndag 15 juli 2013

BEROENDE


ÄR DET BARA JAG ELLER?...
 






Jag måste erkänna en sak.
När det kommer till inredning så är jag en 
värmeljusperiodare, inbiten kuddknarkare och
under sommaren har jag även blivit
hattmissbrukare också... 
Främst har jag abstinens efter STRÅHATTAR!!
Ghaaaa!!!
Vill ha MÅNGA att hänga på väggen!
Vart jag än kommer, hemma hos någon jag känner,
på en loppis eller i en butik så hoppar jag högt
av glädje när jag ser en solhatt som jag försöker
att smuggla med mig hem till min lilla samling.
 
Knas va?... Haha

Eller lider ni andra också av nån hemlig mani?
Snälla, säga att ni gör det... ;-)








Just nu när det råder sån värmebölja är det ju
i och för sig lagligt att både ha en i sina
ägor och även okej att bära en också.
Perfekt!! Hihi!
 
 
KRAM och ha en FAB dag allihopa!
Judita
 
Ps. Potatissallads-receptet hittar ni nu HÄR
 
 
 

19 kommentarer:

  1. Jorå, det samlas på lite av varje här hemma, hehe!
    Var kommer klänningen ifrån? Snyyyg, den skulle gärna få följa med mig på semestern...

    kramen

    SvaraRadera
  2. Jamen hatt är ju så snyggt. Jag har ett antal jag också.

    Tack för receptet. Kommer garanterat att testas1

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Lätt att bli beroende av sådan saker du nämner, men ännu ingen solhatts mani för min del.Men är det inte värre saker man är missbrukare av så vad gör väl det hehe
    Ha en bra dag
    Kram Linda
    De är kul att du är igång och bloggar mera nu igen det gillas, tack för en härlig blogg
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Finns en hel del som samlas på hyllorna....men solbrillor har jag en enorm förkärlek till så här på sommaren, vågar inte räkna hur många jag har, hmmm. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Åh jag älskar attvdu är tillbaka!!!!! Småler åt dittinlägg!!! Underbart ljusperiodare, hattmissbrukare... Du är så skön!!

    SvaraRadera
  6. Hihi, så fina hattar du har! Jag har mer samlarmani utomhus, med rosor tex:)
    Men vilken snygg klänning.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Kuddar skriver jag under på direkt! Ljuslyktor är jag också svag för. Min senaste mani är trälådor med vin i. Fast för lådans skull ;9 Okej, det är jättegott med vin, men både vinhyllor och vinkyl är fulla nu, så jag får lov att hejda mig nu! Stråhattar har jag faktiskt två av. En i hallen och en i TV-rummet, på väggarna. Skulle kunna tänka mig fler faktiskt. Gillar huvudbonader överlag men är "feg" för att använda... ;)
    Sååååå fint du har hemma där, och visst kan jag tänka mig att byta, vi har ju lite samma smak,eller ganska mycket? ;) Så jag skulle nog trivas hos dig!
    Läste ett gammalt inlägg du hade gjort om er hus-historia. Fin läsning! Känner igen mig en aning. Vi är inne på tredje huset nu, och känner oss klara. När vi byggde detta hus så var vi först inne på att flytta ut på vischan, så som ni gjorde... men nja... våra barn hade hunnit bli rätt stora och var väl inte så pigga på det... så vi hade lite tur som fick tag i den här tomten, i samma område som vi bodde tidigare ;) 500 meter bort kanske? Men det här är en större tomt, med mer skog bakom. Och så hade vi ju redan i tanken börjat bygga upp vårt kommande hus... så det var bara att köra ;) Oj, nu har jag tagit upp hur stor plats som helst här hos dig ;) Avslutningsvis så vill jag bara säga än en gång att det är kul att du är tillbaka i bloggvärlden igen. Dina inlägg och bilder är så inspirerande! :)
    Varma kramar/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din härliga kommentar! Vilken story.
      Gillar lååånga kommentarer så det gör inget alls ;-)
      Kram! Judita

      Radera
  8. HAHAHA!!! Trodde jag var ensam!! Känner du till nåt bra rehab så hojta :):), börjar bli dyrt detta! Tjingeling /Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att vi är två åtminstone! Haha. Det finns nog fler där ute som är lika inredningstokiga som vi så det vore nåt. Ett rehab, hohoho!
      Kram Judita

      Radera
  9. Ingen mani, tror jag :-)

    Min dotter köpte en hatt, en svart snygg en. Jag är supersugen på en jag med. Du klär i hatt!

    Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. What??! Ingen mani alls?? Då kan du ju skatta dig lycklig!...
      Min stråhatts-samling gör sig nog bäst på väggen. Menade att jag samlar på dem för att ha dem där, inte så mycket på huvet egentligen. Är som de flesta... lite för feg. ;-)
      Kram! Judita

      Radera
  10. Men så fräckt. Jo värmeljushållare har jag en viss kärlek till klart....bland annat haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Men wow så snyggt =) Att jag inte tänkt på det. Älskar stråhattar men har inte varit så modig att jag köpt en *skrattar* Tåls att fundera på. Du är i alla fall hur snygg som helst i den <3 Kramen

    SvaraRadera
  12. Modistutbildad som jag är så hoppar jag nästan av lycka när jag ser människor som bär hatt =)) Ursnygga stråhattar har du där, du passar fantastiskt bra i dem och det är även riktigt snyggt med dem på väggen! Mjukar upp inredningen och gör det så levande och fint =)

    Härligt att du rea-shoppat lite snyggt till garderoben, önskar jag hade ett berg till pengar så jag kunde gå lite bananas!!

    Bamsekram till dig snyggo!
    Catta

    SvaraRadera
  13. Jättefin bloggerska i jättefin stråhatt!! Superfin klänning också!!

    Det är jättefint med stråhattar på väggen så där!! Dessutom blir hattarna ett träinslag som bryter av det svart-vita, superfint!!!

    Jag har definitivt kuddmani, kan inte låta bli att köpa kuddar fast jag har massor redan, haha :)

    Stööööörsta kraaaamen aka

    SvaraRadera
  14. Hihi... va härligt du skriver! Sitter och småler för mig själv...
    Manier? Javisst finns det en och annan sådan här med! Kuddar kan man ju tex inte ha för många av..! Eller..? ;)
    Jag tycker också att det är superfint med stråhattar! Har en på väggen i vardagsrummet - I like!
    Och vilken vacker kvinna du är!! En riktig naturlig skönhet. Klär i det mesta verkar det som! :) Tokgillar din klänning, vill också ha en!
    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Stråhattar är så snyggt! Jag samlar också och har 7 st :) De flesta har jag köpt på loppis.
    Ha det bra! Kram viktoria

    SvaraRadera
  16. Snygg hall!! vart har du hittat hallbordet? precis sådant jag letar överallt efter, men inte kan hitta. Tacksam för svar :)
    Tack för din inspirerande blogg.
    Hälsningar
    Daniela

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).