tisdag 14 maj 2013

PINK SUMMER

 
DET TRODDE JAG VÄL ALDRIG

...att något ROSA skulle få flytta hem till oss!
Men plötsligt så händer det ju bara.
 

 
 
 
Jag vaknade i lördags morse och såg en massa
fluffifluff färger framför mig. Måste ha drömt om
sockervadd eller jordgubbsglass eller nåt annat för
när jag satte ner fötterna på sovrumsmattan så var
mitt enda "mission" för dagen att göra det lite
somrigare i vardagsrummet- fast ändå behålla "vår"
stil. Så jag gav mig ut på jakt efter somrigt
dimrosa nyanser!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den stackars zebran har som vanligt så här års,
lämnat sin vinterdvala i walkincloseten och fått en
lite mera central plats i vardagsrummet.
Den måste vara lite förvirrad nu, stackarn, för
den får åka in och ut lite beronde på årstid, haha!
 
 
 
 
 
Även kökssoffan fick en liten rosa färgklick, kanske
får någon grå kudde ge vika för fler senare.
Men just nu provar jag mig fram och ändrar hej vilt,
till höger och vänster. För man vet aldrig riktigt
hur slutresultatet blir till sist...
 
 
Önskar er en härlig start på veckan!
KRAM
Judita
 

 


26 kommentarer:

  1. Det var riktigt vackert det där med lite rosa piff här och där i precis lagom mängd.
    Gav mig inspiration
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej !

    Så många härliga bilder.
    Så fint ni har det!
    Rosa är ändå härligt och just så här års.
    Vi har också rosa rosor hemma...

    Ha en fin vecka nu ! Kram från mig

    SvaraRadera
  3. Snyggt,jag älskar ju rosa och har smusslat in lite här och var..mannen är mindre förtjust i rosa...kram Diana

    SvaraRadera
  4. Fint med lite färg. Märker att det blir fler och fler som tar in färg i inredningen. Gillar särskilt pinn-krukan på matbordet.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt och somrigt och jag älskar rosa! Tycker det är fint! Du har så galet snyggt att man kippar efter andan...

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  6. Vad snyggt du fått ihop kuddarna! Jag älskar rosa lika mycket nu som när jag var sex...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Mums, snyggt, gillar!!!! Gillar ju allt hemma hos dig, för den delen ;)
    Jag har lite inslag av dimrosa i TV-rummet.
    Ha det fint!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  8. Du lyckades med ditt "mission":) Hur snyggt som helst! Du är så himla bra på det du gör!!

    Ha det bra!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Du har verkligen fått till det jätte fint :)
    Borde också ta in lite färg i mitt svart-vit-gråa hem.

    Ha en fin kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Väldigt fint med de rosa detaljerna, kram

    SvaraRadera
  11. Fint, väldigt härlig rosa färg på kuddarna!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  12. Dimrosa är verkligen fint! Jag har också alltid haft lite svårt för rosa men tycker att det är superfint hos andra! Precis som det är hos dig just nu:)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  13. Mission success blev det, så galet snyggt som alltid när du är i farten Judita. Har alltid gillat de rosa tonerna, hänger väl kvar sen prinsesstiden för typ 100 år sen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Absolut en lyckad jakt! Du har så fint och inspiration får man alltid hos dig!!! Kram Nilla

    SvaraRadera
  15. Jättesnyggt med det rosa, riktigt fräscht! Kram Victoria

    SvaraRadera
  16. Bara så himla läckert har du det.Du är ju bara så himla duktig att få det fint .Njuuut din dag fina vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  17. Jamen drop dead så hiiiimla fint!!! Stoooort gilla!!! Snyggt med det rosa, jag gillar ju färg! Vackert komponerat, färgglatt men ändå sparsmakat och classy - my cup of tea :)

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Aka!!! Du e ju la för go du! ;-)
      KRAM

      Radera
  18. Jättefint med rosa. Det bryter av på ett väldigt behagligt sätt. Vad många fina kuddar du har! Själv har jag svårt att hitta fina kuddar, blir nästan alltid TineK. Kram Nina

    SvaraRadera
  19. Vad fint du har det. Blev fint med rosa också. Kul med en till från Norrköping :-D

    Tänkte fråga om lite hjälp. Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första placeringarna. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till imorgon 16 maj kl. 23.59. Tack på förhand.

    SvaraRadera
  20. Hej hello på daj sugarpaj!
    Wow, verkligen stylisch, är oxå sugen på lite rosa =) Finns lite rosa i kelimmattan, så jag tänkte kanske ta upp det i några kuddar till soffan, får se.. Först vill jag ju slänga ut den bajsbruna soffsaken och in med nåt nytt fräscht!

    Nå nu ska jag döna i säng, natti natti :)
    Catta

    SvaraRadera
  21. Det blev superfint med alla "dimrosa" detaljer du hittade till ditt fina hem. Vad hade du för accentfärg tidigare?

    SvaraRadera
  22. Jag älskar rosa. Är dock sparsam med kulören i inredningen. Det blev jätte fint. Var har du hittat den rosa kudden i kökssoffan? Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla rosa detaljer kommer från vår butik Colorama Norrköping.
      KRAM!

      Radera
  23. Se där ja, det funkade väll alldeles utmärkt med rosa oxå ;)))
    Jätte fint och lite lagom vårligt ihop med det andra.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  24. Det blev fint med rosa inslag i ditt otroligt fina hem. Kanske jag borde börja tänka i färg också. Har svårt att lämna det svart-vit-gråa jag :-)

    Ha en fin dag

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).