måndag 15 oktober 2012

FYRA NYANSER AV BRUNT

FÖRSTA DAGEN PÅ VECKAN
Snart får vi städhjälp hemma! Jippiiii!!!
Tidigt i morse, innan jag kommit iväg till jobbet,
kom en städfirma för att kika runt och ge offert
på hemstäd. Vi jobbar ju rätt mycket, båda två och jag
är iväg lite titt som tätt hemmifrån på div. mässor, mina
utbildningar och annat. Den tid vi får ihop, hela familjen,
är för värdefull för att man istället ska stå och städa och
feja nästan en hel dag på helgen. Nej, istället vill man ju
hinna umgås och göra nåt´ trevligt tillsammans.

Med RUT-avdrag blir det faktiskt inte så dyrt och vi har
haft det förut. Det är helt underbart att komma hem en fredageftermiddag, ni vet, då man brukar vara så där
hiskeligt hungrig och trött efter veckan, och så kommer
man hem och möts av ett nystädat, fräscht hem som doftar
så där "citronigt" ljuvligt.
Sen kan man ha fredagsmys och njuta av helgen och bara vara!
Igår var det mycket svarta och vita detaljer från vårt hem.
Idag "fyra nyanser av brunt". Och t.om. bloggerkan smälte in
i inredningen med sin, dagen till ära, bruna mockaskjorta...
Nej, hörrni, arbetsdagen är ännu inte slut för min del.
Nu ska jag iväg på ett hembesök och jag är hungrig som en
varg så jag hoppas att man kanske kan få tigga till sig en
kopp kaffe där åtminstone...
KRAM
på er så länge!


9 kommentarer:

  1. Väldigt fint matchande alltihop! Fin bild på dig! Brunt är min favvofärg hemma. Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, brunt är en härlig färg och jag gillar att blanda in saker från naturen.
      Kram

      Radera
  2. Vi har städhjälp varannan vecka och vi är så nöjda med det. Precis som du säger så är det ingen större kostnad med RUT-avdraget och det är värt varenda öre.

    Du tar så himla fina bilder och jag önskar verkligen att jag kunde förstå mig på min Canon så att jag kunde använda den ordentligt. Vad har du för kamera?

    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du rättade mig Linda! RUT ska det vara naturligtvis...
      Jag har en Canon EOS 600D men använder ett macroobjektiv när jag fotar.
      Älskar det!
      Här blir det städ en gång i veckan, då jag tycker det är så skönt att ha det fint och städat inför helgen. Man blir ju lite bortskämd liksom när man haft det förut...
      Kram!

      Radera
  3. men snygg! du och ditt hem. som jag sagt innan alltså :)
    Ha en fin dag! ( i morgon då)
    KRAAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, snälla rara du!
      Imorgon är det fullt upp- 3 kundbesök. Dags att sova, seeeent!
      Kram!

      Radera
  4. Det är lyxigt och det är värt pengarna!! Vi har också det och ibget går emot känslan att komma hem som du säger!!! Stor kram

    SvaraRadera
  5. Ja, det är så skönt med städhjälp. Har haft det i omgångar. Just nu har vi paus. De vi hade har slutat med hemstäd och vi var inte sugna på att byta just nu.

    Ha en fin tisdag.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Så himlans fint!
    Jag hittade hit via blogglistan på Kråks stuga. Alltid roligt med nya trevliga bloggar! Gillar verkligen vad jag ser här!

    Kramen!

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).