torsdag 9 augusti 2012

BLÅTT I SALONGEN



GODKVÄLL PÅ ER!

Hoppas ni mår fint! Snart är det ju fredag, jihooo! Det innebär en dag närmare till sovmorgon... inget jag har nåt´ emot.
Här kommer de utlovade bilderna från vardagsrummet som jag egentligen skulle ha lagt ut igår men kameran hade ju gått i strejk.



 


 
Jag gjorde slag i saken för ett tag sedan och fick (efter lite beslutsångest) in en accentfärg här i vårt svart/vit/bruna hem.
En inredningsdesigner borde väl ha en massa härliga färger där hemma, tänker väl ni men... NOPE! Hjärnan går på högvarv hela dagarna med alla färger och mönster jag har runtomkring mig, så när jag kommer hem vill jag bara landa och ha det lugnt och harmoniskt.


 


 
Men jag ville få in lite sommarfeeling och det här är sommar för mig. Hav, sol, sand, snäckor o blåa toner.
Och jag äääälskar ju hortensior, som ni kanske har märkt...

 








 


 


 
Har varit förälskad i det fina mönstret på de blå kuddarna från första stund! Tyget är tunnt som silke.



 
Det brukar nog inte springa så många zebror och springbockar i skärgården direkt, haha, men jag tycker det blir en snygg kombination.
Gillar att blanda in sånt i min inredning.

 



 
Nu dags att göra nåt som jag ine är lika road av, nämligen skriva fakturor åt min man. Tråkig syssla så här dags på kvällen, blä.

Imorgon ska jag försöka hinna med att visa er en liten liten sneakpeak av mitt förslag till en bar som jag inreder i
industriell stil. Kommer bli megasnyggt!


KRAM







11 kommentarer:

  1. Gomorron
    Så roligt och se hur en inredare inreder hemma, jag gillar stilen jättemycket. Jättefin soffhörna, att du blandat in blått var läckert.
    Du har ett spännande jobb, såg slottsinteriörerna i förra inlägget, wow!!
    Ha en toppenhelg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är väl ett av jobbets baksidor: att man har lite press på sig att det BÖR vara fint hemma hos oss. Som häromdagen tex: en av grannarna ringde o frågade om hon och hennes svägerska kunde få komma förbi ikväll för att visa hur vi bor. Svägerskan vill tydligen studera till inredare. Och visst, det e ju kul o så men jag tänker inte storstäda o dra fram dammsugaren, där går gränsen.
      Kram

      Radera
  2. Tusen tusen takk for kjempe hyggelig kommentar hos meg.Så flott at dere ble fornøyd med utgangsdøren.Huset deres er bare helt nydelig.Har sittet og kikket på innleggene dine,og jeg ble veldig inspirert av ditt hjem også.
    Ønsker deg en super fin helg og sov godt.
    Klem Heidi

    SvaraRadera
  3. Tack snälla! Kul när man kan inspirera varandra!
    Önskar dig också en skön o trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni har det hemma! Måste kika runt lite mer här nu när det är första gången jag hälsar på. :)

    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade hit! Välkommen att kika in!
      Kram

      Radera
  5. Hej!
    Så fräscht och somrigt! Jag är lite feg med accentfärger men det gör verkligen stor skillnad! Jag brukar göra som du har gjort; satsar på textilier och detaljer. Då är det ju så lätt att förnya om man tröttnar.
    Jättefint hem ni har! Bra att du lämnade spår hos mig så att jag kunde hitta hit :)
    Ha en fin kväll.
    Kram Vanja.

    SvaraRadera
  6. Kul att du hälsade på och tack för snälla komplimanger! Alltid kul med nya bekantskaper. Gillar din blogg och läser den ofta.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej!
    tack för fin kommentar hos mig! Du har det så fint! Ursnyggt med de blå accenterna. Jag är precis som du, kör med säkra kort och håller mig till lugna naturtoner.
    Tror också att det har att göra med att man får så mycket färg och inspiration från sitt jobb att man bara vill ha det lugnt o stillsamt omkring sig när man landar hemma.

    Kram och ha en fin helg!
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att du hittade hit!
      Håller med dig Susanne och sen är jag även en sån som tröttnar fort, så den "jordskaliga" paletten passar mig bäst.
      Tack för de söta orden! Blir sååå glad!
      Kram

      Radera
  8. Blått är alltid fräscht! Fantastiskt snyggt hem, kram Maria

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).