söndag 12 februari 2012

STOCKHOLM FURNITURE & LIGHT FAIR

MÖBELMÄSSA AVKLARAD

 
Jag och tre söta kollegor från jobbet var bjudna till Alcros Monter där vi fick en presentation och blev därefter ledsagade till ett konferensrum där vi blev bjudna på lunch och fick lyssna en sprallig Stefan Nilsson som talade om Årets Trender.
Han var roligare än jag minns honom och det var riktigt intressant.
Alltid snappar man upp något!




PURE
Hälsotrenden, vi ska må bra. Vi dricker té och blandar asiatiskt med skandinavisk renhet. Ett nytt trendigt ord är: Taktil känsla!
Trensparent, ja nästan "BH-beige", haha, naturfärgat skinn, enkel och avskalad keramik.
Mycket speglar och papper som material.
Medan alla andra rum är "umgåsrum" så vill vi nu ha något eget. Badrummet nästa, förutspådde Stefan...
Vi går på SPA och vi får inspiration från maten, från restauranger.


PROTEST
Vi gillar antihandlingar, ingen överdesign.
"Intressant" är viktigare än "snyggt".
Vi gillar slumpmässig snällhet (?) och blandar gammalt och nytt, hårt och mjukt, fint och fult.


FUTURE PERFECT
Vi vågar blicka framåt, snart blir det "det går bra nu"...
När vi känner oss trygga och då lågkonjunkturen har lagt sig (from. den 14 juni, föutspådde Stefan, med en glimt i ögat), så vill vi göra roliga, lustiga, funktionella saker igen.


SUPERSPORT
Uteliv, 80-tal. Post-it lappar = neonfärger.
Nya färger på kök, tex. neonlila!


Mer hann jag tyvärr inte snappa upp för min telefon ringde.
Larmet där hemma hade utslösts av vår städerska då hon skulle in i huset!

Jag visar lite bilder från mässan istället så att ni själva får bilda er en egen uppfattning...








I nästa inlägg kommer en liten sneak-peak från fotograferingen i torsdags!

Tjing!

1 kommentar:

  1. Hej! kikar in här för att se om det hänt ngt sen sist, men jag gissar att du har fullt upp!
    Kika in hos mig, jag har en tävling som du kanske gillar :) /Carola

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).