söndag 9 oktober 2011

SÖNDAGSJOBB

DET ÄR INTE ALLTID LIKA GLAMORÖST

som på bilden i förra inlägget, att vara inredningsdesigner...

Nu är det kväll och jag är nyss hemkommen från jobbet där jag varit mestadels av dagen (söndag) eftersom jag måste bli färdig med ett projekt.
Så här är det ibland: mycket jobb hemifrån och efter arbetstid, flänga hit och dit och leta grejer, och det är väldigt, väldigt sällan som jag kan koppla bort jobbet helt.
Men mej gör det inget,  för jag kan inte tänka mig nåt bättre jobb!




I morgon ska jag som sagt till ett företag som tillverkar mekaniska delar och visa ett inredningsförslag för deras kontorslandskap.

När jag gör färgsättningar till företag får kunden oftast en "DesignMap" och en dokumentation. Otroligt viktigt att dokumentera allt eftersom det är många kockar i ett sådant stort projekt och man får vara spindeln i nätet, hålla kontakt med entreprenören och hantverkarna och det blir alltid många telefonsamtal och resor fram och tillbaka så att allt blir rätt.  

KRAM PÅ ER


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).