torsdag 6 oktober 2011

NIKI JONES

KUDDAR KAN MAN ALDRIG FÅ FÖR MÅNGA AV


Jag kan erkänna en sak.
Jag är en kuddknarkare. Japp, så är det! 
Jag vet inte hur många kuddar jag/vi äger i skrivande stund, men det är många... väldigt många och enligt min make: alldeles för många.
De finns överallt i huset, de har tagit över förrådet och jag har tom. ett litet lager på jobbet.
I LOVE KUDDAR!

För tänk så lätt det är att göra om från en stil till en annan med kuddar och textilier. Genom att välja dovare färger på hösten och ljusare, pastelligare på våren kan ett rum enkelt byta skepnad.





Har en längre tid varit kär i Niki Jones underbara kuddar! Detta är egentligen inte alls min stil men de "talar till mig" som Ernst hade sagt... Det är något visst med dessa handgjorda, vackra ting, något folkloristiskt som tilltalar mig.



 



Så, i våras slog jag äntligen till och klickade hem tre stycken på raken! (för de är ju inte billiga precis, suck..) Jag passade då även på att använda dem i "Sovrumsmontern" jag gjorde till Colorama-mässan.
Det blev riktigt nice ihop med Midbec´s tapet Boutique.

Men, vad hände sen med dessa tre små godingar?
Jo, de fick bosätta sig i en kartong i väntan på att få flytta in i något utav rummen här hemma...
Tills vidare får de samsas tillsammans med de andra kuddarna tills jag har bestämt mig om detta är min stil eller ej. Kanske, kanske inte? Jag ska tänka på saken ett tag till.


Gillar ni också kuddar? Vilka är era favoriter?

KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).