måndag 1 augusti 2011

VÅR HUSFASAD










Baksidan




FRÅN SKISS TILL VERKLIGHET

Tänkte bjuda på lite bilder jag tog på huset i helgen.
By Day and By Night, liksom...
Huset är bara grundmålat än så länge. Nu måste fasad få torka ut lite och nästa år skall den målas i Tonad Vit. Svarta markiser skall då även införskaffas till de flesta fönster- blir en fin inramning till det svart/vita huset.

Överst, lite skisser på fasaden. De första jag gjorde och då med runda fönster på gavelspetsarna- vilket vi senare valde bort.

I "innergården" har vi en stor utemöbel från Brafab. Svart konstrotting med grå dynor (ej med på bild). Man kan kombinera sittplatserna hur man vill då de består av 1-sits och 2-sits sektioner.
Nu fattas bara ärmstöden samt ett runt bord som vi har beställt men som i skrivande stund ännu inte har kommit. Sen skall det "lullas" till med växter, kanske en utematta, kuddar och HELST en vitmålad pergola med fladdrande vita gardiner som ramar in. Vi får se om jag får igenom mitt förslag till nästa år...

KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).